Villaägare...
Ja nu har vi haft vårt hus i lite mer än 1 vecka och det känns bara helt underbart:)

Allt gick bra på banken, även om jag kände mig lite nervös att skriva på alla papper...

Sedan dess har vi rivit ner tapeterna i vårt blivande sovrum, spacklat, slipat och målat tak. Det var inte ett lager tapet om man säger så...huset är ju från 1927:)

I torsdags var de där från byggfirma och bytte fönster i sovrummet, blev riktigt ljust och fint:) Igår började pappa hjälpa oss med tapetsering i rummet och det kommer bli snyggt när det är klart.

Idag har jag och älsklingen varit i huset och grejat...älsklingen har klippt gräset för första gången och vi grillade för första gången:) i och för sig bara korv till lunch men ändå, helt underbart. Vi har även ätit våra frukostar ute i trädgården både denna helgen och förra, helt fantastiskt underbart:)

Vi har även kört en hel del saker till huset och i onsdag hjälpte min snälla moster Lena oss med att flytta en hel del saker till huset. Känns skönt att så mycket redan är flyttat.
Det är tur att jag varit ledig onsdag och haft semester torsdag och fredag för annars hade jag aldrig orkat. Min kropp har tagit det illa och göra ont precis över allt men men det värsta går ju över efter ett tag.

Nu är det bara att fixa det sista inför flytten som gäller. Packa ner det sista och ladda alla batterier det går inför flytten på lördag. Det kommer verkligen att bli såå skönt när flytten är över och flyttstädningen i lägenheten är klar. Då är det bara att njuta av huset som gäller....:)

Tänkte sätta in lite foto på huset och renoveringen,men kameran är kvar i huset så det får bli vid ett senare tillfälle;)

Kramar
//Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0