Sju veckor till semester...

Ja så var det en ny arbetsvecka igen...känns som om veckorna bara går...måndag,fredag, måndag,fredag...och bara sju veckor kvar till semestern...
men vart tar våren/försommaren vägen?

I helgen har vi tagit det lugnt...handlat, tvättat efter resan, ätit gott och kollat på ett hus. Det känns som om det är det vi fyller våra helger med nu... men till helgen tänkte vi åka en runda ner till Österlen och kolla in de blommande äppleträden och mysa lite.
Fast villavisningarna är intressanta, lärarika och spännande... hoppas snart vi hittar VÅRT hus:) Så underbart det skulle varit att få flytta till hus...kanske redan i sommar, drömma kan man ju;)

Nu är det strax sängdags efter en låång dag.

Godnatt och sov så gott

Hemma igen:)
Ja nu var man i Sverige igen och hemma i lägenheten. Vi kom till Sverige redan igår men övernattade i Stockholm inatt. Vi har haft en riktigt supertrevlig och skön resa. Att någon annan har kontroll är riktigt skönt faktiskt;) Sååå kul det var att återse ROM och alla dess minnen, helt underbart:)

Resesällskapet var kanon, vi bodde toppenbra och fick fantastiska guidade turer i Vatikanen, Colosseum och Forum Romanum. Utanpå detta kom riktigt trevliga middagar och strosande och shoppande i staden. Det som var mindre bra var vädret, har haft en hel del regn, tyvärr. Mycket beror ju på vädret och det var trist att inte kunna sitta på uteserveringar alltid, men när vi väl behövde finare väder, som tex i Forum Romanum, så fanns det där;)

Vi tog inte så mycket foto denna gången, tog mest på sällskapet och inte på omgivningen, men det var många andra kameror som tog foto denna gången. Vi ska få de andras foto oxå och det ska bli kul, här kommer ändå ett par foto från resan:

Fontan di trevi..på dagen... och på natten...

Pantheon, innefrån...och st Peter Kyrkan i vatikanen

Det kommer kanske fler foto fram över...nu gäller snart sängen, har inte sovit så mycket nu på många dagar;)

Massa kramar till er
//Pernilla

p.s: Tusen tack älsklingen för att du är så duktig på jobbet så att vi kunde få komma till Rom igen:);)

Semester:)
ja, nu är det ledighet som gäller och det känns verkligen skönt. Älsklingen kommer dock att jobba i morgonförmiddag men sen så...

Ska bli så skönt att komma iväg ett tag och bara koppla av. Det känns som om jag inte har koll på så mycket inför resan, men det är ändå skönt på något sätt. Det är andra som har fixat och ska fixat om det är något, ganska så härlig känsla faktiskt.

Imorgon gäller packning och lite förberedelser inför det. Ska växla pengar och fixa med kamera och så...

Nu kollar älsklingen något på "Discovery Science" men snart blir det nog läggdags. Jag började läsa Camilla Läckbergs bok "Fyrvaktaren" härom kvällen och det blir nog fortsättning på det ikväll. Älskligen läser just nu (har oxå precis börjat på ny bok) "I cirkelns mitt" av Dan Brown. Mysigt att ligga och läsa bägge två inför natten...

Kommer nog inte att blogga innan vi åker och inte heller under tiden, så ni får ha det så bra och en skön Kristi Himmelfärdsdag och förmodligen en långledighet.

Massor av kramar

Kort arbetsvecka...

Nu är det söndagkväll och snart väntar en ny arbetsvecka men denna vecka är extra kort. Jag jobbar hela måndag och tisdag (16h) och sen är jag ledig resten av veckan. Det är ju röd dag på torsdag och det innebär att min arbetsvecka blir förkortad med 4 timmar. Älsklingen jobbar mån, tis och halvdag på ons. Sen är det ledighet och resa som gäller för oss...det ska bli sååå skönt.

Vi kommer först att åka till Stockholm och övernattning där. Träffa dem vi ska åka med, god middag osv och sen dagen efter går flyget till ROM :)
Sååå kul det ska bli att komma till Rom igen, det var ju ungefär 10 månader sen vi var där sist. Så visst stämmer det med att man garanterat kommer tillbaka till Rom om man kastar mynt i Fontana de Trevi, hihihi

Annars går tiden snabbt...jobba, sova, äta och lite magsjuka på det så går veckorna oerhört snabbt. Men jag har hunnit med att åka till Malmö tillsammans med mamma och moster Mona. I fredags hälsade vi på min mormors syster Greta och hennes ena son, Kjell-Arne, var oxå med. Det var verkligen supertrevligt och så härligt att se dem igen. Det var 3år sedan jag träffade Greta och Kjell-Arne. Mormor har ju varit död i snart 17år och det känns så mysigt att få träffa Greta och ungefär ana hur mormor skulle varit. Greta och mormor påminner mycket om varandra.

Greta, mamma, Mona och Kjell-Arne

Nu är det snart sängdags, upp tidigt imorgon, och jag tänkte börja läsa en ny bok ikväll. Jag vill gärna ha kommit in i en ny bok inför resan...

Massa kramar till er

Sköna maj, välkommen...
...till vår bygd igen...

Ja så var det majmånad...var blir tiden av?...men äntligen är våren här med stormsteg.

Igår var det iallafall Valborg och det firade vi med Helen, Linda, Martin och Amanda. Vi (eller Andreas) grillade nere på gården och sen åt vi uppe i lägenheten.

Det blev grillad fläskfile, kyckling, karre och halloumi...mumsigt värre:) Mysigt att träffas och prata en massa skit, synd bara att inte Roger kunde va med.
Amanda roade sig med att kolla film när vi pratade:

Till efterrätt blev det klassisk kladdkaka,glass och jordgubbar...efter det var alla mätta och belåtna och slappade i soffan:

Idag har vi tagit det lugnt och enbart softat. Vi kollade nyss en film "Äntligen midsommar"...inget filmtips direkt, den var ganska så svart faktiskt, det trodde jag inte den skulle va. Det var mitt val av film och förlåt älsklingen att det inte blev så bra, men Luke Perry var ju med i filmen;) Nu kollar älsklingen Mac Gyver som en liten kompensation, hihi...

Snart blir det lite mat och sen kanske en film igen, men då får jag nog låta älsklingen välja...

Vårkramar
//Pernilla

ps: vad mysig det var, tyckte jag, att älsklingen skrivit ett inlägg från tåget... Där ser ni att det är vår blogg;)