Lördagkväll...
...och nu precis började "Dansfeber" på tv4, får se vad det är för program?...

Idag har jag och älsklingen varit på jourläkarvårdcentralen och Andreas fick både penicilin och värktabletter. Han har halsfluss och öroninflammation, stackars min älskling. Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt och sovit en stund på eftermiddagen. Jag känner lite av halsont och lite extra trött, men håller alla tummar för att inte bli smittad.

Imorgon ska vi hjälpa min kusin Daniel och hans Louise att flytta. De ska flytta ihop till en 3:a, superkul för dem:)
Under flyttningen har vi dessutom en villavisning...men jag hoppas att detta ska gå bra.

Nu ska vi strax äta och sen ska jag fortsätta att ta hand om min sjukling.

Kramar

Nu längtar jag...
...jättemycket efter min älskling. Andreas kommer alldeles strax hem från Stockholm och jag blir åter hel igen. När jag har Andreas nära mår jag bra.
Tyvärr mår han inte så bra, har blivit förkyld och har ont i halsen. Till råga på det så har han stukat sin operationsfot (2ggr) idag, så nu kommer jag att ta hand om honom så bra jag kan. Tycker inte om när han inte mår bra, men det är såå skönt att han kommer hem snart iallafall.

Jag är ledig imorgon och det är skönt. Nu har man jobbat tre veckor efter semestern, tiden går...

Ta hand om varandra.

KRAM

Nu lugn söndag
Tiden bara går...vi har nu jobbat i 2 veckor och går alltså in i den tredje arbetsveckan efter semestern imorgon. Det verkar ju oxå att sommaren nästan är slut, tråkigt väder. Det regnar ute just nu...

Idag har vi städat och handlat, nu gäller lugn och ro och ladda inför en ny arbetsvecka. Då är det ändå ganska skönt på något sätt att det är trist väder. Man får inte dåligt samvete för att sitta inne och ta det lugnt...
Nu blir det nog att krypa upp i soffan och kolla på någon bra film.

Ha det gott.

Kramar

Semestern är slut...
...och i morgon börjar jobbet igen. Fyra veckor går alldeles för snabbt, men det har varit sköna och underbara veckor tillsammans med älsklingen.

I tisdags åkte vi till mina föräldrar. Jag ville grilla och äta gott på min födelsedag och då tyckte jag att det passade bra att åka hem till dem. Längtar bara efter eget hus så man kan grilla när man vill. Vi fikade på eftermiddagen med tårta och hembakade kakor och sen på kvällen grillade älsklingen jättegod kycklig, karre och halluomi. Det blev en mysig, lugn och skön födelsedag, precis som jag ville. Vi åt och drack gott och hade det allmänt skönt, sov över och satt sen ute och åt frukost dagen efter, underbart.

I torsdags åkte jag och älskingen en runda till Ivö, kul att komma dit igen. Jag har inte varit där sen jag gick i trean i grundskolan... vi kollade in kyrkan, biskopskällaren och ivöklack m.m.

Igår åkte vi till Malmö. Vi var inbjudna på middag hos Magnus (Andreas barndomskompis) Vi tog in på hotell och begav oss sedan hem till Magnus. Han bodde fint och bjöd oss på god mat och dryck. Halv tre (på natten) var vi tillbaks på hotellet och idag blev det en god hotellfrukost. Vi checkade ut och åkte först en runda till IKEA, sen Net-on-net och sist en runda på Triangeln. Vi inhandlade en dator idag, en att ha till tv:n...att kunna se film, internet-tv och musik m.m. men jag vet inte så mycket mer i nuläget, men liten och söt är den;)

Stort hotellrum, hade vi......Magnus & Andreas.....utsikt från Magnus balkong

Som sagt imorgon börjar "allvaret igen" och det känns tudelat, på ett sätt skönt att det blir vardag igen men samtidigt är det ju skönt att va ledig;)...

Ha det gott!

Tredje semesterveckan slut

Vistelsen i Läppe var riktigt trevlig, kul att se hur Agneta bor och har det. Mysig omgivning nära Hjälmaren. Vi grillade, besökte marknad samt glasbruk i Rejmyre, var på Outlet i Vingåker och en trevlig middag med Agnetas systrar med respektive.
Lite foto:

Igår var vi en runda i Viby och träffade delar av släkten Thörn. Riktigt kul att se alla igen. Det blev fika och boule-turnering, men sedan åkte vi hem. Vi var trötta efter vår resa och kände att vi behövde en lugn kväll hemma ensamma. Vi tittade på "Morden i midsomer" och sen sov jag 11timmar inatt...

Just nu gäller höjdhoppsfinalen på tv för damer i EM och äntligen en medalj. Vad blir det?...Silver för Emma Green:)

En veckas semester kvar... skönt men tiden går alldeles för snabbt. Blir en lugn vecka med lite kalas på tisdag;)