Fredagen den 13:e...

Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig.

Det började med att jag fick bara ännu mer ont i mitt vänstra ben, kunde varken gå eller sova, sökte läkare i onsdags och det var inflammation i höft, knä och fotled. Vila och antiinflamatoriska läkemedel som gäller och ev kortisonsprutor framöver.

Idag skulle älsklingen sluta jobba runt lunch och vi skulle packa bilen och köra några gånger med saker till huset, men så blev det inte. När älsklingen skulle ut med andra vändan lådor så trillade han i trappan!! Usch och fy. Han skadade sin högra fot och vänstra knä. Efter ett tag med is och hårt lindad fot insåg vi att vi ändå var tvungna att uppsöka akuten. Han kunde (och kan fortfarande inte) stödja på foten.

In på akuten, till röntgen och sen träffa ortoped...inga skelettskador men en rejäl strukning och ev ledband som kan va av. Hem med kryckor, smärtlindring, stödförband och högläge. Avvakta och vila annars söka igen...

Imorgon bitti ska vi flytta till huset! Hur ska detta gå till?

Vi har ringt runt hela eftermiddagen efter extra stryka inför imorgon men inte hittat en enda som kan. Förstår ju att det är väldigt nära inpå och inte alltid så kul att hjälpa till vid flytt, även om vi lockar med betalning...

Ja ja vad ska man göra, det löser sig ändå på något sätt. Det viktigaste är ju ändå att älsklingen inte är värre skadad. Men det gör ont i mig att se honom så här. Han har verkligen jätteont. Nu ligger han i sängen och jag hoppas på att han ska kunna sova något inatt.

Jag ska oxå snart gå och lägga mig, ska bara fixa lite till inför imorgon...

Jag vet inte alls när jag kommer att blogga igen eftersom vi inte kommer att ha internet i huset nu på ett tag. Jag kanske gör ett inlägg från mobilen framöver...

Massa kramar och hoppas ni haft en bra dag.
//Pernilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0