Helt slut...
...efter dagens besök hos läkaren i Lund. Jag minns knapp resan dit idag, så mycket dödsångest hade jag, men väl där bestämde jag mig för att de inte skulle få kontrollera pacemakern idag utan det endast skulle bli ett "samtalsbesök" och då lättade ångesten lite.
Läkaren vi träffade var mycket bra och det kändes tryggt mitt i all ångest. Nu är det inte säkert att det blir han som opererar man jag hoppas på det. Vi samtalade runt pacemakerbyte och hur det går till och vad som händer med hjärtat. Jag kommer att ha en puls på max 30 om jag kommer att ha en puls alls under själva bytet och detta ger mig en fruktansvärd dödsångest. Det är många detaljer under händelseförloppet som skrämer vettet ur mig men jag ska klara detta.
Efter mycket velande och resonemang fram och tillbaka så bestämde jag mig för att göra detta i lokalbedövning och inte i narkos. Mycket kanske för att om det skulle bli narkos så skulle operationen ske på sen eftermiddag och jag var tvungen att sova kvar på sjukhuset och det slipper jag med lokalbedövning...

Nu väntar jag med ve och fasa på att kallelsen ska komma, kanske blir det redan nästa vecka...usch och fy...

Nu försöka koppla av och kolla lite på "plus" och sen sängen.

Kramar
//Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0