Pacemakerkontroll...
Idag fixade jag med att bli flexledig imorgon, hade 5h plus på kontot och skulle jobbat 5h imorgon. Tyckte det var väldigt passande dels för att vi imorgon är mer personal och dels för att jag nu är extra trött inför semestern. Kändes väldigt skönt att bli långledig över helgen men ikväll ringde de från pacemakerenheten i Lund...puh där var lyckan försvunnen.

Jag har haft ryckningar i ärret/axlen sen ungefär 3 veckor efter operationen och det tog jag upp med min hjärtläkare när jag träffade honom för ett par veckor sedan. Och idag ringde de alltså från Lund, de trodde att det berodde på en inställning som kände av hur mycket energi som ska gå åt vid varje hjärtslag. En kontroll som tydligen görs tre gången om dygnet. Om det nu är detta ryckningarna beror på så kunde man tydligen stänga av den funktionen och det är detta de ska kolla vid kontrollen imorgon...
Samtidigt som det givetvis är skönt att få det kontrollerat och kanske då även åtgärdat så var det med mycket stor ångest som jag tackade ja till tiden imorgon.

Så imorgon bär det alltså iväg till Lund. Älsklingen kommer att följa med mig och klockan 11.30 ska vi vara där. Usch och fy och blä, känns det som, men samtidigt har jag inget val heller. Vill ju inte ha ryckningar varje dag i åtta år...(till nästa dosbyte)

Så istället för att få en skön ledighet imorgon, med akupunktur inbokad, så blir det att åka till Lund med massa ångest... men men bättre att få det gjort snabbt och jag är tacksam för att de tar emot mig så snabbt.

Kramar
//Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0