Varmt väder:)
Helgen har varit fantastisk. Vilken start vi fått på vår semester, underbart väder, sol och vääldigt varmt. Tydligen är det ända sedan 1994 det var så här varmt, härligt, även om svetten lackas under hela dygnet.

I fredags var det, som sagt, "Startskottet" och jag och Andreas gick våra 5 km i denna värme. Helt otränade kom vi runt på 53 minuter... Stackars älsklingen fick riktigt stora blåsor på fötterna, har lite dåligt samvete eftersom det var jag som önskade att han skulle gå med mig... men kvällen avslutades iallafall gott och trevligt på Bar-B-Ko tillsammans med 8 andra, från jobbet med respektive.

Lördagen började med loppis i Yngsjö. Fyndade salt- och pepparkar (julmor med julfar) hihi, mitt i heta sommaren. Sedan glass i Åhus och en sväng inom min moster Lena som fyllde 55år, lämnade bara en blomma eftersom vi inte kunde va med på kalaset på fredagen. Denna lördagen gick även extra mycket tankar till mormor, det var 17 år sedan hon dog, mycket saknad.
På kvällen träffade vi Linda och Helen. Helt underbar och trevlig kväll, tack tjejer för det:) Nästa gång kanske även era män kan va med... hoppas på att det blir snart:)

I går morse var det dags för villavisning i Vä. Sen bar det iväg till stranden, men innan dess stannade vi i Nyehusen och åt lunch på "Sommarkrogen". Mycket gott och härligt att sitta ute längs Helge å. Kvällen avslutades med god mat och en bra film (mitt i åskan). Filmen vi såg var "Percy Jackson and the lightning thief", bra och helt klart sevärd. Jag tittade på klockan först efter 40 minuter och då är det ett bra betyg;)

Idag har vi varit en sväng på stan och sen villavisning i Viby. Ikväll gjorde älsklingen supergoda creps till middag, mumsigt värre. Och nu är klockan mycket, igen, känns som om vi redan "vänt dygnet".

Imorgon har vi bara en villavisning i Fjälkinge inbokad, så vi får se vad som händer mer imorgon...så skönt att bara vara och ta det som det kommer, det är semester:)

VARMA kramar
//Pernilla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0