Klarade pacemakerkontrollen:)
Ja idag var vi alltså nere i Lund och på pacemakerenheten. De kollade pacemakern och den fungerade som den skulle bortsett från lite förmaksflimmer-attacker, men men allt kan ju inte vara toppen. Toppen var i allafall att hon stängde av den funktionen som gjorde att jag fick ryckningar i ärret/axeln och jag har inte haft en ryckning sedan vi var där, så det verkar ju fungera:) Skönt...får hålla tummarna att det nu är borta.

Det var med ångest jag åkte dit men med lite Stesolid och med älsklingen vid min sida, så klarade jag av även denna kontrollen. Denna kontrollen var faktiskt den bästa hittentills, hjärtat hoppade inte lika mycket och det kändes inte som att jag skulle "försvinna"...denna nya pacemakern är nog så mycket finare rent tekniskt och det tackar jag för.

Hon kontrollerade pacemakern som sagt och bla batteriet...som det ser ut nu så är det hela 9år till nästa byte och det känns ju helt fantastiskt:) De skulle kalla mig för nästa kontroll om 1-1½år så nu är jag fri och kan koppla bort allt med hjärtsjukdom och sjukhus på ett tag...helt underbart skönt.

Dagen idag har liksom gått åt till detta, sov sen hela eftermiddagen...

Nu är det snart dags att lägga sig, igen, och sen imorgon ska jag träffa kusin Jenny och hennes son Isak för en lunch. Det ska bli trevligt.

Kramar
//Pernilla

Kommentarer
Postat av: Linda Holst

Va skönt gumman! Hoppas att allt är bra med er!! Och att ni njuter av sommarvärmen. Ni går väl på semester snart? Vi har ju 3!! veckor kvar att jobba.. SUCK, men men det är väl bara att kämpa på. Stor kram på er!!

Linda

2010-07-04 @ 10:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0