Tack mina underbara vänner...

...helgen har varit helt underbar:) Igår var det dags för min möhippa och samtidigt svensexa för Andreas. Idag finns svaret, jag tålde det bäst, hihi...

För att göra en kort sammanfattning av gårdagen:
Jag hade fått veta att det var möhippadags som igår men inte en susning om vad som skulle hända. Älsklingen åkte iväg med min kusin (blivande toastmaster) i tron om lite golfande igår morse...han skulle ju på svensexa och jag gissar att Andreas liksom lite fattade vad som var på gång, men lät sig tro att det skulle bli golf, åter till hans svensexa sen...
Nu ska jag berätta om min möhippa...
jag var otroligt nervös igår förmiddag, hade svårt att göra något och fick t om ta en extra dos hjärtmedicin för hjärtat skenade verkligen...vet inte varför jag var så nervös, litar ju på mina vänner, men det var  verkligen konstigt att inte veta alls vad som skulle hända för en ganska lång tid framöver (typ lite mer än 12h, hihi) men det är stort för mig, mitt lilla kontrollfreak...
I allafall strax efter kl 12 kom Linda, Helen, Marie, Jenny och Sandra hem till mig...jag fick en paket som innehöll detta:


plus Helens blåa ring...alltså var det komplett: något nytt, något gammalt, något blått och något fått

Efter det bar det iväg till en väldigt mysig picknick i Tivoliparken. Vi åt och drack gott. Gjorde en riktigt rolig lek, träffade en annan möhippa och jag bara njöt av att detta faktiskt var MIN möhippa och försökte sakta inta det fakta.
Därefter gick bussen till Näsby och en timmes riktigt rolig bowlingomgång:) Grattis Linda till första platsen! och jag är ingen dålig andraplatstagare, hehe :)
Efter en otroligt rolig bowling och gott drickande gick bussen vidare till Knislinge och där väntade god grillning och fortsatt underbart sällskap. Jag gjorde inte en enda insats under hela kvällen, det var annorlunda för mig men väldigt trevligt att bara bli så uppassad.

Kvällen avslutades givetvis med schlager, mitt lilla schlager-fan där, tyvärr gick det inte så bra för Sverige, men destobättre för Norge. Min älskling hade på "uppdrag" av tjejerna "fixat" undan min schlagertröja och när schlagern började igårkväll hade de den med sig, gissa om jag blev förvånad?!:) kul att ni verkligen planerat och tänkt igenom allt så superbra:)....jag är oerhört tacksam.
Kusin Sandra sov här inatt och det var skönt att ha någon att äta frukost med idag, nu när älsklingen sov borta. Hoppas att bussresan gick bra hem idag, Sandra.

Älsklingen  fick det lite "hårdare" på sin svensexa...han var på paintball i 3 timmar och det har satt sig kan man säga, jisses vad många blåmärken han ligger inne med...sen bastade de och badade i havet och efter det middag och utgång i Malmö och under hela tiden mycket drickande kan jag gissa... med tanke på en min bedömning av älsklingen idag...hihi
Jag hämtade honom idag vid tåget runt halv två och när han gick av tåget trodde jag att han sketit ner sig, han kunde ju knapp gå...av en fruktansvärd träningsvärk och en stuckad fot.
När vi kom hem sov min blivande man en liten napp, sen såg vi gårdagens Robinson och nu sover han igen, hihi...det är inte mycket det fina tål...:)

Jisses vad lång denna bloggen blev;)...mycket att berätta...och ni fattar inte vad tacksam jag är för allt jag fick igår, en underbar dag med mina vänner...och otroligt mycket mer att skriva om egentligen men det får bli mina sköna minnen:)

Nu kom kusin hit och vi sitter och pratar och dricker ett glas..snart blir det pizza och det blir gott, kanske mest för älsklingen:)

Massa tusen kramar till er alla som gjorde min (vår) dag  till helt underbar
//Pernilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0