Sommar och bihåleinflammation
Jag har fortfarande rejält ont av mina bihålor. Det sitter på höger sida och jag har ont över och under ögat, pannan och det dunkar ut i örat. Känner mig täppt och väldigt trött och slut. Jag ringde vårdcentralen i måndagsmorse igen, men då var givetvis den läkaren som jag träffade i torsdags inte där längre. Fick en telefontid med en annan läkare som imorse. Han ringde för en halvtimme sen och ville träffa mig idag, fick tid 14.30. Han sa att jag skulle få antibiotika men ville även se om där finns en polyp och i så fall skulle han skicka en akutremiss till öron-näsa-hals. Tänk om jag fått träffa honom redan i torsdags, då hade jag förmodligen mått bättre idag och kunna arbeta. Det är sista arbetsveckan innan semestern och jag har varit hemma från jobbet, känns inte alls bra. Vill ju komma in i jobbet och det känns så dumt att bli sjuk så här i början på en ny arbetsplats, men tyvärr kan jag ju inte göra så mycket åt det. Jag har gått med detta egentligen hela våren, men måste ta tag i detta nu. Har ätit alvedon eller ipren för värken och febern men tillsist får man liksom inse att det inte kommer att gå över av sig självt.
Undrar vad akutremiss betyder egentligen, kommer jag att bli opererad imorgon eller om ett halv år-år? Känns lite konstigt om jag skulle behöva bli opererad för då kommer jag ju till arbetsplatsen som patient;)

Ja nu har jag gnällt lite, måste få göra det ibland och vet att det säkert inte är roligt alls att läsa. Men jag skriver ju vad jag vill;) hihi...

Älsklingen jobbar hemma idag och kommer förmodligen att göra det imorgon och på fredag oxå. Det har börjat lugna ner sig på hans jobb nu inför semestern och det kan ju va behövligt. På måndag är det semester som gäller:) Jag känner bara att jag vill bli frisk och må bra. Vi åker ju på bröllopsresa på tisdag, inte så kul att må såhär då direkt. Får hålla tummarna på att besöket hos läkaren blir bra idag.

Varma kramar
//Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0