Hemma igen:)...
...för andra gången...det blir tydligen inte mycket bloggat i sommar. Nu är vi hemma igen efter att varit i Bromölla och "passat" mina föräldrars hus och Mio. Det känns skönt att bo i hus för ett tag och vi längtar tills vi har ett eget. Det är alltid kul att träffa Mio igen och få rå om honom lite. Ibland saknar jag min katt väldigt mycket, men jag ser ju att han har det så mycket bättre hemma hos mina föräldrar. Han har fått "smak" på utelivet och sen kan man inte ta hem honom i en lägenhet igen. Han trivs verkligen som herre på täppan hemma hos mina föräldrar, men han är en mycket bestämd herre,den katten, han väcker oss vid 02 - 03 och vill gå ut, sen vill han in igen vid 07 för lite mat och sen ut igen..så det var bara att snällt göra som han vill, hihi:)

Under veckan har vi hunnit med att vara på Degerberga antikmarknad (kom hem med gräddbullar, hihi inte så antikt precis) och vi har även varit i Ystad och besökt min moster. Lisbeth mådde väl ganska så bra efter omständigheterna och det var skönt att träffa henne och bara sitta och snacka för ett tag. Hon kommer snart hem från sjukhuset får man hoppas och att hon får en bra och snabb tillfriskningstid hemma.
Vi har tagit det lugnt, tvättat bilen (det händer inte allt för ofta) kollat lite film och bara varit, skönt, men det var riktigt skönt att komma hem ikväll. Att bara få va hemma för ett tag nu och bara softa, det behöver vi.

Just nu sitter jag i vårt vardagsrum och lyssnar på uppträdet från Kristianstads idrottsplats. Vi hör det väldigt bra hem, balkongdörren är öppen. Vi tänkte först gå och lyssna på Lena Ph och Orup, jag gillar verkligen dem, men så är vädret inte det bästa och dessutom hör vi ju väldigt bra hem, hihi. Är man snål då? hihi...

Nu ska det snart bli mat och passande nog så ska Lenas & Orups framträde börja nu vid 20.00:)

Många sköna sommar kramar på er
//Pernilla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Vad skönt att Lisbeth verkar må bättre trots omständigheterna, det var sån otur, till födelsedagen och allt...



Vilken lyx att få lyssna på Orup och Lena PH från balkongen, hörrni - det är bara att tacka och ta emot! Och tack för senast, det var en mycket trevlig ost- och vinkväll!:)



Stor kram från Helen

2009-07-25 @ 14:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0