Blogginlägg nr 2 idag...
Nu har vi kommit hem från läkaren och varit inom apoteket. Det blev en del mediciner. Jag ska ta ett högdos antibiotika i 2 dygn och sen ett annat antibiotika i 4 veckor! Tre gånger om dagen i fyra veckor, jag säger bara jisses. Har aldrig ätit antibiotika så länge. Dessutom ska jag fortsätta med nässprayet i 2 månader! Så denna sommaren kommer jag att leva med tabletter och nässpray i handväskan hela tiden.
 När jag kom hem så tittade jag självklart i bipacksedeln till antibiotikan, har börjat göra det sen jag blev sjuk, kanske både på gott och ont. Har blivit lite nojig med mediciner nu för tiden. I vilket fall så stod det att man skulle prata med läkare innan man tog medicinerna om man hade långsam hjärtfrekvens eller oregelbunden puls. Hm..direkt började jag fundera, kan jag ta dem? Pacemakern hjälper ju mot långsam frekvens, men jag har ju oregelbunden puls. Pratade med sjukvårdsupplysningen som rådde mig att prata med läkaren imorgon och att inte ta medicinen ikväll... ja så får det väl bli.
Men hoppas att det ska fungera och att jag bli bra snart...börjar bli lite tröttsamt detta.

Ja denna bloggen var ju inte direkt roligare, hihi

Var inom apoteket, som sagt, och stan börjar nu förvandlas inför Kristianstadsdagarna och jag tyckte att det var rätt mycket semesterledigt folk på stan. Kul att se alla människor:) Vi kommer inte att va hemma mycket under Kristianstadsdagarna i år. Om jag mår bättre tänkte vi kanske kolla in Rix FM festivalen på måndagkväll. Det var en hel del bra artister, tycker jag. Kan vi bli mysigt att sitta och äta något gott och samtidigt höra bra, live musik.

Nu väntar lite mat och sen slöa i soffan och hålla alla tummarna för att jag kan påbörja behandlingen imorgon. Vill bli frisk nu:)

Kramar från fru Thörn:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig, Pernilla! Massa kramar

2009-07-02 @ 17:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0