Torsdag = ärtsoppa

Jag har känt mig ganska så hängig den senaste tiden, haft lite feber och småsnuvig och sen en obehaglig huggande smärta i bröstet. Det gick faktiskt så långt att jag uppsökte akuten i tisdagsmorse. Jag hant precis förklara vad jag sökte förr och i nästa sekund låg jag på en bår och uppkopplad med ekg, venflon i armvecket och provtagningar...jag blev vettskrämd (har ju sådan sjukhusrädsla) men samtidigt är det ju superbra att akutsjukvården fungerar så bra, trots allt, i vårt land. Efter nästan 6 timmar på sjukhus fick jag komma hem och de trodde att det var en muskelinflammation i bröstet. Lättad av att det inte var något allvarligt sov jag sen sött hela eftermiddagen...

Annars fortsätter dagarna med planering inför flytten och inför bröllopet. Vi har nu även beställt bokhyllor och byrå´s från IKEA. Mycket praktiskt med hemkörning, de levererar fram till dörren och då gäller det även om man bor på 4:e vån utan hiss;) Ska bli så skönt att flytta och samtidigt få nya möbler:)
Bröllopsplaneringen fortsätter både med det ena och det andra;) Imorgon ska jag prova brudklänningar, jippi, ska bli kul. Hoppas jag hittar min drömklänning... 

Idag har älsklingen jobbat hemma och vi åt ärtsoppa till lunch, det är ju torsdag;) men vi avvaktade med pannkakorna, så nu vankas det pannkakor i det Lundqvist/Thörn:ska hemmet... :)

Kramar på er
//Pernilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0