Mycket har hänt
Det var länge sen vi bloggade nu. Först slutade vår router att fungera i den gamla lägenheten och sen fick vi vänta några dagar innan bredbandet fungerade här...alltså sitter jag nu här i vår nya lägenhet. Vi trivs sedan jättemycket, trots alla flyttlådor och att allt inte är möblerat som vi vill, men detta är vårt hem och vi har en hel del nya möbler. Superskönt :)

Jag vet inte riktigt var jag ska börja med att berätta och jag vill inte att detta ska bli en "tung" blogg, då jag just nu trivs hur bra som helst med livet och bara njuter av att vara tillsammans med älsklingen i vår nya lägenhet.

Fast jag känner ändå att  jag vill berätta lite om vad som hände på fredagen (6/2)  innan det var dags för vår flytt. Jag och min mamma blir nämligen slagna av vår "gamla" granne, i den förra lägenheten alltså. Allt sker i trapphuset. Grannen slår, drar mig i håret och samtidigt asar mig över golvet och hotar mig med att hon vill döda mig. Detta är lite av vad som händer och sen vill jag inte "prata" om detta mer. Allt är polisanmält och sen får man se vad det blir för påföljning på detta, men jag kan säga att jag och mamma var djävligt rädda och jag önskar att allt detta löser sig till det bästa.
Vilken tur att vi (jag och Andreas,alltså) hade en ny lägenhet att flytta till och slippa att vara i den andra längre och slippa henne, grannen. Underbart skönt. Hon har förpestat mitt/vårt  liv nu i nästan 1½år tid, men nu hoppas jag över allt annat att det är slut på det.

Jag och älsklingen har "jobbat" mycket nu i denna nya lägenhet, man vill få allt på plats, direkt, men inser snart att så inte är fallet. I vilket fall som helst har vi kommit ganska så bra tillrätta och bara idag har vi packat upp 7 flyttlådor. Då måste jag tillägga att det var lådor till köket och det mesta diskade vi. Vi har nog ommkring 450st glas och det blir mycket disk;)
När man flyttar inser man hur mycket saker man verkligen har...puuh


Här kommer lite bilder från flytten:


Här börjar hallen i den nya lägenheten att fyllas med flyttlådor....


"Hemkörd planka" till middag på flyttkvällen, fick bli toapapper som servetter och dryck i plastglas, men men...det är ju flytt...


Här byggs lite byrå.......


Vill verkligen tacka alla ni snälla människor som hjälpte oss med flytten, ingen nämd och ingen glömd. Tusen tack.

Massa kramar på er
//Pernilla

p.s kul att vara tillbaka i "blogglandet" ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0