13 december

Idag är det en lite speciell dag för mig...
Ställde klockan på 6.45 imorse, fast att det är söndag och sovmorgon, men ville se "Luciafirandet" på tv. Det betyder en hel del för mig. När jag var barn så fixade alltid mamma med lussekatter, pepparkakor till "frukost" framför luciamorgon. Idag bryggde älsklingen kaffe till oss och vi åt våra nybakta lussekatter...sen somnade vi om igen och vaknade inte förrän 10.15, hihi. Förlåt älsklingen att jag drog upp dig i ottan...

Lucia har blivit och kommer kanske alltid att bli en speciell dag för mig...idag är det 8 år sedan, som Luciadagen blev extra speciell för mig. Det var då jag fick mitt hjärtstillestånd, som komplikation efter hjärtoperationen den 12/12-01. Jag fick en chans till här i livet, jag fick fortsätta leva...

Jag har det fortfarande ganska så jobbigt dessa dagarna i december, den 12:e opererades jag i 6h, 13:e fick jag hjärtstillestånd och en temporär pacemaker, 14:e - 17:e täta kontroller av hjärtat som gjorde att jag "försvann" varje gång de kontrollerade, (mitt hjärta var så pass skadat efter läkarens fel) 18:e fick jag min pacemaker "per". Pacemakern har faktiskt kontrollnummer: per och en massa siffror, ganska så passande tycker jag;)
19:e skulle de bota det förmaksflimmer som uppstod då de la in pacemakern, men det ledde till ventrikelflimmer och jag fick en "nära-döden-upplevelse". Den 20:e skrev jag ut mig själv från sjukhuset...

Ja, ja det var en massa tråkigheter, men något som följer mig varje dag faktiskt trots att det är 8 år sedan. I år vet jag dessutom att det är sista gången som "per" fyller år. Nästa år ska jag få en ny pacemaker...undrar vad den kommer att heta?;)

Igår var jag och älsklingen på en liten utflykt. Vi tog tåget till Malmö och strosade runt i staden. Åt god lunch, fikade, drack glögg på uteservering vid lilla torg och åt middag innan vi sen tog tåget hem igen. Det blev en riktigt mysig dag och vi bara njöt i fulla drag. När vi kom hem så fick jag en present av älsklingen, bara för att han är så underbar och för att han vet att jag har det extra tufft dessa dagarna. Han är bara så bäst min man:)
Här kommer lite foto från gårdagen:

   

  


Nu ska vi laga lite mat, blir kyckling ikväll, och sen ska vi titta på "Flickan som lekte med elden". Har ni sett filmerna? Gillar ni dem? Vi har, som ni kanske förstår bara sett den första filmen, ännu, men gillade den jättemycket. 

Massa kramar
//Pernilla

 


Kommentarer
Postat av: Linda Holst

Hej Pernilla!



Jag ville bara ge dig en stor bamsekram en dag som dig, och berätta hur otroligt glad jag är att du är du och att du är här :) Du betyder mycket för mig. Massor av kramar Línda

2009-12-13 @ 21:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0