Lite summering av helgen
Igår lördag var jag och älskingen en runda på stan och en massa affärsbesök. Blev lyckade köpresultat, Andreas hittade en ny vinterrock och skor. Sen köpte vi tyg för gardin/kudde och kuddar, filt, ljus m.m.  Avnjöt en god lunch på stan och sen hem. Och då gick jag i gång, hihi. Putsade fönster, ja Andreas var givetvis delaktig:) dammsugade, dammade vardagsrummet och sen sydde jag ny gardin och vi fixade lite här hemma. Vi blev väldigt nöjda med resultatet;) Vi hann tom med att sy några rispåsar till vårt bröllop, har sytt 24st nu, bara några kvar, hihi Ska sy 100st...

Vaknade i morse och hade mer ont än, de senaste dagarna, i min högra ansiktshalva och försökte nonchalera det in i det sista men det gick inte så bra. Tillsist blev det så att älsklingen tog med mig, ja jag samtyckte, till akuten för en bedömning. Hela min högra ansiktshalva och nacke känns förlamande, surrig, svullen och gör riktigt ont. Fick droppar till örat, tydligen en inflammation i hörselgången. Har haft det en gång innan, men jag glömmer alltid mellan gångarna och innan jag vet så hinner jag bli panikorolig och tror att jag fått alla möjliga sjukdomar. Min älskling är helt underbar och var ett stort stöd för mig. Låter kanske som om jag är löglig, men jag hatar verkligen sjukhus, och då fanns min älsklng där. Åter igen tusen tack, älsklingen:) 

Sen blev dagen så mycket bättre, jag och Andreas har kollat film och sen fixade han ett härligt bad för mig med badbomb och allt:) När jag låg där i badet och han spelade romantiska låtar för mig blev jag helt tårögd...kan man verkligen va så underbar som han är?  Jag vet svaret, och det kan man tydligen, han är helt enkelt bäst av allt. Älskar dig så otroligt mycket, älsklingen, trodde inte man kunde vara så kär och fullkomligt älska någon så mycket som jag älskar dig, Andreas.

Nu slöar vi i soffan, bland våra nya kuddar och filt, hihi, och kollar runt ang vår bröllopsresa. Vi vet inte riktigt vart vi vill åka, men vi vill ha stad med mysiga restauranger, och bra utbud med tex sevärdheter samtidigt är det viktigt med myshetfaktor med kanske strand och bad. Nära till allt. Några förslag?

Tillsist så skänker jag varma tankar till farmor och hennes systers familj. Farmors syster dog igår kväll, 92år gammal. Vila i frid, Helga.  Hoppas bara att farmor klarar av detta.

I detta inlägg blev detta mycket svängningar, men så är ju livet, trots allt.

Massa kramar
//Pernilla

Du är mitt allt, Andreas, puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0