Spänd förväntan
Nu är det snart dags att åka till min arbetsträning och jag börjar känna mig lite pirrig och förväntansfull. Hur kommer detta att gå? Hur länge får jag lov att va på denna avdelningen? Kommer jag att hitta tillbaks till min yrkesroll? Sen är det mycket frågor angående ersättning från försäkringskassan, som det ser ut nu har jag ingen alls. Inte alls kul det där men får se vad som händer.

Idag på förmiddagen har jag varit ganska så aktiv. Först var jag iväg och fick en vaccination mot hepatit B, måste ha den som anställd på CSK och om man kommer i kontakt med blod hos patienter. Jag har blivit så löjlig när det gäller sprutor nu för tiden, var nervös men det gjorde ju inte alls ont. Däremot har jag fått en grym huvudvärk nu, biverkan, hoppas bara man klarar sig från alla de andra;) Kanske inte var så smart att välja just denna dagen för vaccination, men men den måste ju göras nån gång.
Efter det så var jag och bokade in både sminkning och håruppsättning till bröllopet. Kan tyckas att det är lite tidigt, jag vet, men faktum så hade frissan helgen efter vårt bröllop redan uppbokad och det är ju så att hon bara kan "göra en brud" just den dagen.  Så nu är det oxå inbokat, känns som om vi är en bit på vägen nu:)
Dessutom har jag bokat in en tid på stället vi ska vara på, så att vi kan "provduka",kolla upp mått i lokalen, bord och stolar etc. Återigen så är det kanske lite tidigt, men jag tror att vi har igen det till våren. Igår var det 8 månader till bröllopet:)

Nu ska jag snart cykla iväg...första gången på över 7år som jag nu ska till sjukhuset som sjuksköterska...

Nervösa kramar
//Pernilla

Längtar tills ikväll då jag kan krama älsklingen

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Gumman! Hoppas att allt gick bra idag och att de var snälla mot dig. Annars får dom med mig att göra :)). Nu blev jag lite nyfiken vilket ställe det blev för hår och så. Men vi får höras snart, vill ju vet hur det gick för dig på sjukhuset



Kram Linda

2008-10-07 @ 20:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0