Ett steg närmare familjen Thörn
Idag har vi varit på banken och skaffat oss helt gemensam ekonomi och det känns underbart. Nu är det verkligen vi på riktigt:) Kanske tycker ni att jag är ytlig när jag skriver så, men det känns faktiskt som ett stort steg att ta, det där med helt gemensam ekonomi, men som sagt helt underbart.

Runt fem tiden i eftermiddags hade vi packat vår picknickkorg och drog oss ner mot Tivoliparken för att grilla. Underbart väder och underbar älskling. Vi grillade där sittandes på vår filt och bara mös och njöt. Livet kan va bra härligt ibland:)  
Idag har vi tydligen haft temat: "alltför salt mat"... imorse blev jag sugen på mannagrynsgröt och gick ut i köket för att laga oss lite gröt. Förvånad blev jag när jag inte hittade några mannagryn (måste ha kastat dem sist vi städade skafferiet). Så som den hjälte Andreas är så åkte han till affären för att köpa oss mannagryn, tack älskling:)
Väl vid grytan måste jag verkligen fått i fel mängd salt för när vi sen åt så smakade bara gröten salt, usch och förlåt älskling.
Lunchen tog vi på stan och den var oxå lite extra salt och så köttet ikväll. Det var supergott men återigen lite för salt. Så nu är våra njurar säkert stora som russin och vi törstar efter dricka... får bli ömsom vin och ömsom vatten ikväll:)

Måste oxå bara säga att det är helt underbart att ha Andreas hemma om dagarna:) Han jobbade som sagt hemma i onsdags och sen har han då varit ledig torsdag och fredag. 2 dagar ledigt, precis som en vanlig helg, men med den STORA skillnaden att han är ledig även lördag, söndag och måndag. Jag är i ett lyckorus:)

Nu är det dags för mitt favvoprogram "Berg flyttar in"...
Sköt om er och massa kramar
//Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0