Ensam torsdagskväll

Nu har jag inte skrivit på över en vecka. Jag var väldigt "laddad" att skriva i tisdags, men så helt plötsligt så funkar inte detta kontot längre och jag måste vänta på att få ett nytt, så typiskt  men nu kan jag iallafall skriva lite:)

Idag har Andreas sommarfest med jobbet och jag sitter hemma själv, snyft, men det är ju kul att han har det gott och dessutom kommer han ju hem senare ikväll/natt:) Jag hade ju min "sommarfest" i  måndags, eller egentligen då tjejkväll med Linda och Helen på "Banken". Alltid så underbart att träffa er, tjejer, känns verkligen underbart att ha vänner som er, tusen tack för att ni finns och förlåt om det blev en del bröllopssnack;)  Vi får inte låta det gå så lång tid emellan nu tills nästa gång vi ses, bara vi tjejer...annars hoppas jag på en hel del grilltillställningar i sommar med er och respektive.

Det händer ganska så mycket i mitt liv just nu eller iallafall från min synvinkel. En gång i tiden så jobbade jag 100% och fungerade helt "normalt" i arbetslivet och bara egentligen njöt att få jobba och bli starkare i min yrkeroll. Jag fungerade som de flesta gör, gick upp vid 05, duschade, åt frukost och åkte till jobbet och kom hem så där 13 timmar senare och kände bara att jag varit med om en bra arbetsdag och kunde ändå sysselsätta mig om kvällarna. Det känns så väldigt avlägset och nu kämpar jag med att "jobba" 2 timmar om dagen och jag är HELT slut och samtidigt känner jag mig så ynklig. Hur kan det va en sån skillnad? Ok, det har hänt en hel del med mig sen kan jobbade 100%, men ändå...

Idag har jag dessutom börjat gå i samtal igen och det känns bra men bara så jobbigt. Alla jobbiga minnen finns där som ett brev på posten, men samtidigt vet jag att jag måste igenom detta en gång för alla. Och varför mesa? Man kan ju alltid börja arbetsträna samtidigt som man börjar i samtal igen, hihi 

Nej nu ska detta inte bli en deppblogg, förlåt, nu när jag äntligen kan blogga igen.

Barbro var här igår och vi fikade lite och pratade en del. Det är så härligt att få ha de pratstunderna med Barbro, hon är bara såå klok den kvinnan:) Jag är så lycklig att jag fått äran att lära känna henne, hon har hjälpt mig i så mycket och kom in i mitt liv när jag behövde det som mest. Det är lite konstigt det där egenligen med åldersskillnad, mellan mig och Barbro skiljer det ganska så exakt 30år, och jag känner iallafall inte av åldersskillnaden mer än att hon är så vis och det är ju bara positivt:) Tycker så mycket om dig, Barbro.

Jag ser  framemot midsommar. Jag och Andreas ska åka till Malmö och fira med Sara & Mattias. Det ska verkligen bli jättetrevligt. Hoppas bara det blir skönt väder oxå. Sen ser jag framemot när älsklingen ska ha semester och vi får mer tid för varandra, ska bli underbart. Hoppas bara att jag kan ta ledigt lite i samband med Andreas. Det hade ju varit så typiskt annars...

Nu måste jag sluta, ska gå ner i tvättstugan en runda till.

Jag älskar dig mest av allt, Andreas, du är bäst... så det så:)

Många kramar
//Pernilla


Linda & Helen på "Banken"


p.s 1  tack Helen för att du tagit bort foto;)
p.s 2 Linda, ni har lite tvätt kvar i tvättstugan;)


Kommentarer
Postat av: Andreas

Älskar dig med min älskade älskling :) Och vi har det trevlig här, skall snart iväg till St. Markus vinkällare :) .. Älskar dig såååå mycket och saknar dig enormt mycket .. massa pussar

2008-06-12 @ 19:07:30
Postat av: Barbro

Kära goa Pernilla. Tänk, du är snart inne på banan igen.2 timmar- ja, kvalitet är kanske bättre än kvantitet.Glöm inte all klokskap du hunnit få genom sjuktiden. Tror att nästa vecka blir lättare att bemöta för dej, nu vet du vad som väntar. Många kramar/ Barbro.

2008-06-13 @ 08:53:10
Postat av: Green

Hej snäckan! Kämpa på, jag håller tummarna och du är en av de starkaste människor jag har äran att få känna så du kommer fixa även det här, det bara vet jag!:)Och tack för helmysiga kvällen på Banken med dig och Linda - ni två är bara bäst - och du hade inte kommit undan UTAN bröllopssnack, det hade jag och Linda sett till, haha!;):D Tusen kramar så länge till både dig och Andreas och ja, jag godkänner bilden på mig, hehe!:P Kraaaam!

2008-06-22 @ 17:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0