Farmors begravning och lillejulafton
Känslorna krockar inom mig. Runt omkring mig är det så mycket julstämning som man verkligen kan önska, men jag kan inte känna att det är jul, ännu. Jag har levt och tänkt på farmors begravning nu i nästan två veckor och så idag var det dags. Den var otroligt ljus och fin på alla sätt och då menar jag verkligen det och det är första gången jag känner så på en begravning. Andra begravningar jag har varit på har ju givetvis varit fina på alla sätt, men på farmors var det en annan anda på något sätt, svårt att förklara... Kanske är det för att farmor dog för att hon blivit gammal och att de andra har varit sjuka?... i vilket fall som helst så är det mycket tårar och saknaden och tomheten är otroligt stor.

Lugnet har börjat att lägga sig och det mesta är klart inför imorgon, det känns bra och det ska bli mysigt med att "hålla i julaftonen". Jag tycker väldigt mycket om att "ta hand om och passa upp människor jag tycker om" och vad passar då bättre än att anordna julen?  inget gissar jag....

Julstämningen är verkligen på gång nu...

Så nu önskar jag er en RIKTIGT GOD JUL och ta  hand om er och varandra.

Massa julkramar från mig
//Pernilla

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hej på er

Hoppas att ni får en mysig och trevlig julafton, synd att din farmor inte får vara med er fysiskt men hon är ju hos er ändå tror jag. Hoppas ni kommer ner till nyår, det hade varit kul att träffa er, det var ett tag sedan men förstår om Pernilla inte orkar.

Kramar ifrån oss i malmö

2008-12-24 @ 02:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0