Koloni till salu!
Ja då var det offentligt, vår kolonistuga är till salu. Det är med blandade känslor, den har betytt så oerhört mycket för mig under vissa, jobbiga år, då blev den min tillflyckt men förra sommare tog musten ur mig. Allt regn som föll förra sommaren, samt alla mödarsniglar och ovanpå det att de la om vattenledningarna och dessutom att jag och Andreas pendlade mellan Malmö och Kristianstad gjorde att jag tappade känslan för kolonin. Jag vill inte att den ska bli enbart en börda och det är lite därför vi nu väljer att sälja, men den största anledningen är att vi vill ha hus istället, i framtiden och att nästa vår så kommer vi ha fullt upp med bröllopet.  Vi har arbetat hårt på kolonin nu de senaste dagarna och våra kroppar är inte av denna världen, vi har väldigt ont kan man säga och rör oss som några passgångare. Kolonin är nu nästan helt i tipp topp och då ska man sälja, hihi. Nej det känns skönt och det kommer att kännas en lättnad den dagen vi får den såld, fast en liten tår kommer nog att rulla längst min kind när jag lämnar den för allra sista gången...

Ikväll ska vi bara ta det lugnt, tror inte att vi eller våra kroppar orkar nått annat, vi ska kolla travet och sen Sommarkrysset. Kanske har vi turen med oss och vinner lite? spelar man inte så vinner man ju inte...men vi har inte haft så mycket tur ännu om man säger så. 

Semestern nämnar sig sitt slut med stormsteg och jag vet inte hur jag ska klara mig nu framöver utan att ha Andreas vid min sida, varje dag, alla timmar om dygnet. Jag tror att jag kommer att lida av stor "Andreas-abstinens" :)
Får passa på att njuta nu...


Kan inte krama er idag, mina armar gör för ont, hihi men jag tänker mig en kram;)
//Pernilla



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0